♥ En Vän Som Aldrig Sviker ♥

Tänkte berätta lite om min och Glóis "historia" ..
Vi fick hem honom för ca 3 år sen från Island så i hade aldrig sett han eller nått innan vi köpte man hen våran tränare kände ägaren så det var så vi köpte han. Men när han hade kommit till oss var han rädd för träd, moppar, cyklar, motocyklar osv (det finns ju inte på Island). Och våran gamla häst hade varit skaddad i några månader innan vi sålde han som skogs mulle häst , så hade inte riddit på jätte länge så i början red inte jag Glói bara kanske skritta lite men det var alltid jag som tog hand om han innan och efter ridningen ^^

Och sen efter ett halv år kanske så köpte jag en ännan häst (det var tänkt att Gló skulle vara mammas häst) så då red jag förfarande han inte alls eftersom att jag hade en annan häst .. Men efter ca ettg år så märkte vi att min häst var tjuv betäckt och massa skit så hon kunnde inte ridas. Så då började jag rida Glói lite smått och jag fastnade för han mer och mer och till slut var det bara han som gällde för mig typ ..
Jag kom ihåg att jag kämpade med han i ett år eller nått och han bara bråkade med mig för vågade inte riktigt säga till han , jag red alltid med sabel och så .

Men efter ca ett år så skulle jag åka på min första tävling med honom och jag mins det så väll ^^
Vi var mitt på motorvägen på väg till tävlingen och det var jätte mycket kö och efter ett tag bara det brakade till i transporten och vi körde in på buss filen och springer ut och tittar vad som har hänt och då har han gått över bomen och ligger helt vikt runt mitten väggen och jag får panik .. För vi får inte han att stå rätt på något sett och han hoppar och hoppar och försöker komma upp men det ända som händer ar att han slår i ryggen i bommen .. Så vi ringer Brandkåren och dom kommer med blå ljus osv efter ett tag är vi iallfall på väg hem men då hör vi hur det brakar till i transporten igen (vi kör 70km/h) och kollar bak och då har Glói hoppat ut ur framdörren  och springer brevid motor vägen :((((
Men jag får fångat han och det händer massa mer men efter några timmar är vi iallafall hemma och alla var hela :DDDD

Det tog några månader innan vi vågade köra Glói i transporten igen ^^

Men nu efter snart två år som jag har ridit han så har jag aldrig haft en häst som litar på mig så mycket han är bäst på alla sätt och skulle inte klara mig utan han !
Och nu kör vi han vart vi vill utan problem :DD
Han är den bästa hästan jag nånsin har haft och kommer aldrig lämmna han , jag kan göra vad jag ill med han och han är alltid lika glad :') <3









/ Janina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0